Wątki bez odpowiedzi | Aktywne wątki Teraz jest 16 kwi 2014, 07:04



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona
 Sprzęgło hydrokinetyczne 
Autor Wiadomość
Nowy użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2011, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Chodzież
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
VIN: WDB2112061A******
Mercedes:: W211/220CDI/2004
Witam,
mój problem jest taki sam jak wielu innych osób piszących w tym dziale.
Diagnoza brzmi: Trzeba wymienić sprzęgło hydrokinetyczne.
Koszt z robocizną: 5700,- :roll:
Alternatywa: można dać do regeneracji.
I moje pytanie - czy któryś z szanownych kolegów użytkowników W211-2.7 regenerował sprzęgło? Ewentualnie jak długo taka regeneracja wytrzymuje? I czy ktoś może polecić warsztat gdzie za godziwe pieniądze zrobią ową regeneracje dobrze? No chyba że znacie jakieś inne lepsze rozwiązanie lub podpowiedź co do tego.... :( będę wdzięczny
Pozdrawiam.


03 sie 2011, 21:59
Zobacz profil
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2010, 22:30
Posty: 2789
Lokalizacja: Maków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times
VIN: WDB2112261A383092
Mercedes:: W211 T 320 CDI '03 Avant.
Kto wydał taką diagnozę? Na podstawie czego? Jakie są objawy złej pracy skrzyni?

_________________
Myśleć, że skasowanie błędu przez SD coś naprawi, to tak samo, jak mieć nadzieję, że rentgen uleczy złamaną nogę...

SD- Maków i okolice


03 sie 2011, 22:35
Zobacz profil YIM WWW
ViP

Dołączył(a): 07 maja 2009, 12:34
Posty: 599
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
VIN: WDB2112261A401xxx
Mercedes:: W211 320CDI 2004
Regeneracja wielotarczowego sprzęgła w 722.6/9 to ruletka - praktycznie nie ma nikogo, kto byłby to w stanie zrobić właściwie.
Jednak 90% objawów, które na pierwszy rzut oka wskazują na konieczność regeneracji, tak naprawdę nie powodują tej konieczności i da się je wyleczyć innymi sposobami (wymiana zaworu, płukanie konwertera, nawet wymiana poduszki pod skrzynią!).
Najlepiej podjedź do innego serwisu i niech spróbują postawić inną diagnozę, to może ci uratować dużo pieniędzy i zachodu.

_________________
__________________________________________________________
Na pytania odpowiadam tylko w wątkach na forum, proszę mnie nie męczyć na PM!


04 sie 2011, 10:48
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, 20:26
Posty: 5569
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times
VIN: WDB2110161A******
Mercedes:: E270 CDI Elegance '03
NTG 2.5
Witam!
Teraz trochę zgłupiałem sewan ze względu na Twoje określenie: "wielotarczowego sprzęgła w 722.6/9"!
Profesjonalnie wykonasz regenerację w firmie Samko w Warszawie. Regenerowałem u nich sprzęgło za namową innych posiadaczy ASB i, jak na razie działa bez zastrzeżeń. Regeneracja "w stodole" skończy się źle choćby ze względu na niewłaściwe jego wyważenie. Potwierdzonego uszkodzenia nie wyleczysz niczym, poza regeneracją lub wymianą. Narastająca ilość opiłków zatka w końcu filtr i zakończy ASB.
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi
:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


04 sie 2011, 11:12
Zobacz profil
Nowy użytkownik

Dołączył(a): 03 sie 2011, 21:28
Posty: 12
Lokalizacja: Chodzież
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
VIN: WDB2112061A******
Mercedes:: W211/220CDI/2004
Witam,
Diagnozę BOJAR wydał szef warsztatu naprawiającego Mercedesy po przejechaniu kilku kilometrów. A objawy są identyczna jak w innych tematach czyli: szarpanie, falowanie obrotów, brak płynnego przerzucania biegów itp. Podał cenę a jak zobaczył moją minę to zaproponował regeneracje. Stad moje pytanie o nią SEWAN. Dziś zaczęłam zasięgać opinii innych warsztatów, przeważnie każdy mówił ze zbyt szybko wydali tam diagnozę wymiany sprzęgła. Szukam dalej. Mam namiar na firmę z Poznania naprawiającą takie skrzynie.
TOMTOM w pierwszym warsztacie majster mówił o tej firmie z Warszawy. Możesz napisać jak długo już jeździsz na regenerowanej skrzyni


04 sie 2011, 20:32
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, 20:26
Posty: 5569
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times
VIN: WDB2110161A******
Mercedes:: E270 CDI Elegance '03
NTG 2.5
Witam!
Sprzęgło było regenerowane w Samko, skrzynia miała wymieniony support (nic tam nie wymagało regeneracji), dołożono dodatkową, dedykowaną chlodnicę ATF, zmieniono też EGS i wykonano adaptację. Jeżdżę ponad pół roku i jak dotychczas brak większych objawów, pracuje zdecydowanie bardziej miękko (czasem szrpnie leciutko przy ruszaniu lub redukcji ale na akceptowalnym poziomie - wymaga pewnie dokładniejszej adaptacji gdzieś na bieżni). Przed naprawą pływała i troszkę szarpała, czasem potrafiła się pośliznąć na zimnym ATF, aż w końcu nagle wyłączyła biegi po dłuższej trasie.
Pzdr.

P.S: Co do trwałości właściwie regenerowanych wandlerów najwięcej i najlepiej się dowiesz (wraz z adresami) na postojach TAXI :)
... i to wcale nie jest żart!

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi
:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


04 sie 2011, 22:57
Zobacz profil
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 kwi 2010, 22:30
Posty: 2789
Lokalizacja: Maków
Has thanked: 5 times
Been thanked: 16 times
VIN: WDB2112261A383092
Mercedes:: W211 T 320 CDI '03 Avant.
PawPac napisał(a):
(...) Dziś zaczęłam zasięgać opinii innych warsztatów, przeważnie każdy mówił ze zbyt szybko wydali tam diagnozę wymiany sprzęgła. (...)


No i właśnie stąd moje pytania, radzę już nie zaglądać do tego warsztatu...

_________________
Myśleć, że skasowanie błędu przez SD coś naprawi, to tak samo, jak mieć nadzieję, że rentgen uleczy złamaną nogę...

SD- Maków i okolice


05 sie 2011, 00:04
Zobacz profil YIM WWW
Stały bywalec
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2010, 14:10
Posty: 1672
Lokalizacja: WARSZAWA
Has thanked: 2 times
Been thanked: 14 times
VIN: WDB21126500000
Mercedes:: W211 E320 Sport Wagon USA
TomTom napisał(a):
P.S: Co do trwałości właściwie regenerowanych wandlerów najwięcej i najlepiej się dowiesz (wraz z adresami) na postojach TAXI :)
... i to wcale nie jest żart!

ost sie zapytalem taksówkarza z w211 kombi czy zna dobre miejsce na zrobienie zbieżnosci (trak myslalem ze taxi to kompedium wiedzy) a ona na to ze nigdy nie robił (na liczniku mial 400K)...troche mnie to zdziwilo....


05 sie 2011, 00:39
Zobacz profil WWW
ViP

Dołączył(a): 07 maja 2009, 12:34
Posty: 599
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times
VIN: WDB2112261A401xxx
Mercedes:: W211 320CDI 2004
TomTom napisał(a):
Teraz trochę zgłupiałem sewan ze względu na Twoje określenie: "wielotarczowego sprzęgła w 722.6/9"!

TomTom, może faktycznie za duży skrót myślowy.... ;)
Chodzi o tarcze lock-upu - w zależności od typu skrzyni (uwaga, wcale NIE typu konwertera), czyli cyfry 5-6 w numerze skrzyni, lock ma od 3 do 5 tarcz, w układzie cierne/stalowe 1/2 lub 2/3. Dodatkowo, tarcze cierne są albo ceramiczne albo żeliwne, ale nie wiem już od czego to zależy.
I właśnie prawidłowe wyważenie tego całego układu przy regeneracji to największe wyzwanie.

_________________
__________________________________________________________
Na pytania odpowiadam tylko w wątkach na forum, proszę mnie nie męczyć na PM!


16 sie 2011, 11:38
Zobacz profil
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 maja 2010, 20:26
Posty: 5569
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 94 times
VIN: WDB2110161A******
Mercedes:: E270 CDI Elegance '03
NTG 2.5
Witam!
Te cyferki w numerze, to o ile się nie mylę, wartość maksymalna chwilowego momentu, który ASB i wandler są w stanie przenieść. Pewnie stąd wynikają różnice konstrukcyjne elementów ciernych. Między innymi dlatego czasem źle się kończy przekładanie ASB niewiadomego pochodzenia do auta z mocnym silnikiem.
Pzdr.

_________________
"Who's more foolish, the fool or the fool who follows him" - OW. Kenobi
:mrgreen: Prawdziwy macho na SD jedzie dopiero na lawecie! :mrgreen:


17 sie 2011, 12:34
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 93 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
News News Site map Site map SitemapIndex SitemapIndex RSS Feed RSS Feed Channel list Channel list
Powered by phpBB© phpBB Group
Wsparcie techniczne forum phpBB3